27/10

Ja då kör vi åter en gång på att testa på att blogga.
Jag har ingen bra erfarenhet av blogg.se och alla dessa kodmaller osv. SÅ om nån villig kan hjälpa mig och få ett hyfsat utseende till denna så hojta till.

Mycket har hänt sen jag avsluta den andra bloggen.
Körkort klarat, Caspian har traskat över 1½ års gränsen, en prinsessa  har kommit till världen, och mycket meeer.




Jag tänkte att som första inlägg skriva om förlossningen. (För er som är intresserade)

Jämfört med Caspians förlossning så blir detta en kort historia.

Natten mellan torsdag (6/10) och fredag (7/10) började jag få massa sammandragningar, tänkte inte mer på det och kunde dessutom sova mig genom nästan hela natten.
På morgonen hade det avtagit lite och slemproppen lossnade.
Åkte iväg under dagen och shoppade, med allt mer kraftiga värkar.
Senare mot eftermiddagen fick jag andas genom varenda värk, vilken hjälpte ofattbart mycket. Sen vid 20 tiden kände jag att jag blev nyfiken om det hänt något under dygnet så bestämde oss för att åka in till förossningen. Där jag fick ligga och kolla kurvan, tills jag själv fick nog och bad dom ta bort den, hon som avslutade gjorde fel så fick ju ligga ytterligare en halv timme. Och för alla er som själv legat där med värkar vet va jobbigt det är. Hua.
När det väl var slut var det bara att vänta på läkaren, vandra omkring och svor för då ville jag bara hem och vänta in kraftigare värkar än att sitta i undersökningsrummet hela kvällen. Men tog nästan 3 timmar innan läkaren kommer och säger att vi får åka hem, MEN hon var lite orolig för mitt blodtryck som var för högt, misstänkte havandeskapsförgiftning, medan jag tyckte att det inte var så konstigt för jag var stressad haha.
Men innan vi skulle få åka hem så ville hon undersöka mig.
Hej å hå utbrast hon och tala om att jag ska föda barn och får inte åka hem?!
Jaha, var redan öppen 5-6 cm.
23.15 får vi komma in på förls.rummet, jag klär på mig dom fina trosorna och underbart sköna rocken. Lägger mig och får börja lite lätt med lustgas, 20%. ( Snålt ) Vi ringer mamma och talar om att vi inte kommer hem ikväll.
Ringer Nathalie och berättar läget och att jag är öppen 5-6 cm, och med henne i telefon får jag jordens värk och känner hur det trycker på. Och då var kl runt 23.30.
Barnmorskan kommer in och ska sätta något dropp med nått gott i, hon hinner bara in med kanylen då jag börjar krysta, bara att dra ut och förbereda för bebis för då var jag helt öppen och reda att föda.

23.49 är vår prinsessa född. Trodde aldrig i min vildaste fantasi att det skulle gå så snabbt och smidigt. Känner mig lite snuvad hehe. Men det positiva är ju att jag minns precis allt, med 20% lustgas kändes inte den av och någon annan smärtlindrig hann jag inte med. Glad för det idag! =) Vill ju också påpeka att hon var beräknad den 8e oktober, alltså 11 minuter tidigare kom hon hihi. 39+5, inte illa beräknat.

Meia Helena Klarström
3230gram och 50 cm lång


Så nu får vi se hur aktiv jag är, som jag skrivit alla andra gånger, jag hoppas att jag inte tröttnar hehe.
Med detta sagt ska jag ta och göra ett sista ryck så jag blir människa idag med. Mina 2 hjärtan sover gott. När dom vaknar ska vi dra oss till goa vännen Simone på en kopp och massa bus.


Kommentarer
Postat av: Magda

Himla kul att du bloggar igen!! Jaha ska hon heta Helena i mellannamn!!!

2011-10-27 @ 15:46:51
URL: http://enmagda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0