5/12

Var ett tag sen.
Jag har uppriktigt sagt haft häcken full och när jag väl inte haft det så är jag slut som artist så bloggandet har inte varit prio 1 !

Meia har ju sen strax efter födsel haft skrik perioder om kvällarna, och då menar jag varenda eviga kväll. Enligt BVC så var det kolik, men en kväll skrek hon från kl 17 till 01.30 då jag fick sova sittande med henne. Fortsatte skrika när vi vaknade och hela förmiddagen. Då var jag desperat efter någon form av hjälp så ringde rådgivningen med gråten i halsen och tala om att jag känner att det är något fel på henne. Dom ringde i sin tur barnakuten och där ville dom att vi skulle komma med en gång.
Konstaterade mjölkallergi då hon hade utslag som jag hela tiden trott varit plitor eller värmeutslag.
Sen blev vi uppskickade till önh och hon var röd i halsen lillgumman =/ Inte konstigt att hon skrikigt som hon gjort.. =/
Vi fick recept på mjöllkfritt och det starta jag med direkt, nu, snart en vecka senare är hon som en helt annan unge. Lite vanligt gnäll då hon är hungrig eller blöt.

Till råga på allt detta så är ju Caspian inne i en trots som också driver mig till vansinne!
Och att då vara själv om veckorna gör det inte lättare.
Jag tröstar mig med att det blir BÄTTRE.
Att det skulle bli svårt med 2 barn, det visste jag. Men såhär?!
Men nu är en lugn och harmonisk iaf =D
MEN, jag älskar dom över allt annat hur mycket bråk och skrik det än är.

Vi är nu inne i december, och inte är det någon snö. Lika bra för min del för det kommer vara första vintern som jag kör bil och lite orolig över halkan kan jag inte neka att jag är.
Får gärna hålla sig borta, men känner kylan börjar krypa på.

På lördag ska faktiskt jag och älsklingen åka själva till Ullared, ska bli så otroligt skönt att få komma iväg lite bara vi 2.
Även om mina tankar kommer snurra runt barnen hela tiden ändå men ska bli gott att få andas ut lite och ladda batterierna :)

Nu sover lilla Meia och jag gör INGET annat än slappar i soffan och jag har inte tänkt göra annat förrän prinsen ska hämtas på dagis.

På tal om prinsen, Narnia gick på tv:n häromdagen och Caspian lyste upp som en sol då vi sa att det var Prins Caspian på tv hehe. Så den satt vi och titta på, en stund iaf tills han hittade något roligare att göra.

Men dåså, byebye!

Kommentarer
Postat av: ami

slut som artist? åh narnia <3

2012-05-24 @ 09:30:09
URL: http://silverlady.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0